Social Icons

Pages

Sunday 9 September 2012

ANDA MENGHIDAP KENCING MANIS? CUBA INI


Assalamualaikum.
Artikel kali ni saya nak kongsikan sedikit pengetahuan saya tentang cara mengubati peyakit kencing manis. Semua doktor di klinik dan hospital selalunya pasti memberi nasihat begini kepada anda "encik kena makan ubat ye".. Pernah tak ada doktor kata "encik kena makan peria ye"...heh..

Bagi saya, ubat pun kena la makan juga..tapi cuba anda support dengan natural fruits or vegetables yang mampu menurunkan paras gula dalam darah anda. Harini saya nak cadangka anda mencuba peria. Kajian mendapati peria mampu menjadi penawar kepada penyakit kencing manis. Tetapi anda perlulah makan secara konsisten seperti anda makan ubat juga. Peria mempunyai kandungan bahan yang menyerupai insulin dan berkesan menurunkan paras gula dalam darah.Selain itu, ia juga rendah kalori, berserat tinggi, mempunyai vitamin B1,B2,B3 dan juga banyak lagi.

Cara makan, anda perlulah makan secara konsisten. Cara terbaik adalah dengan membuat jus peria dan diminum sebelum sarapan pagi. Peria ni memanglah pahit, tetapi dalam pahit tu lah ada ubatnya...

Selamat beramal, inshaallah sembuh..:)

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text