Social Icons

Pages

Wednesday 10 July 2013

Mari Merenung Sejarah

Assalamualaikum...
Sudah dalam saya tinggalkan blog ini. Sudah hampir setegah tahun. Alhamdulillah bersyukur kehadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya saya berkesempatan berkongsi serba sedikit informasi di sini.

Selama beberapa bulan saya mendiamkan diri, saya terfikir untuk berkongsi sebanyak mungkin tentang ilmu-ilmu perubatan, sejarah dan agama. Saya banyak menonton dokumentari sejarah dari seluruh dunia. Jelas, sejarah masa silam menbuka mata saya untuk melihat apa yang terjadi dalam perspektif yang lebih luas dan kompleks. Tidaklah tertumpu, ataupun fokus kepada sesebelah pihak sahaja. Ingatlah, sejarah tidak dapat diubah, sesungguhnya ianya telahpun berlalu. Apa yang penting adalah bagaimana kita menilai dan mengambil pengajaran daripa sejarah itu.

Akhir kata, saya ingin tekankan sekali lagi, sejarah itu amat penting dan tidak boleh dilupakan. Jika ada silap dan salah dalam bahan-bahan yang saya tulis. Sila beri maklum balas dengan segera.

2 comments:

 

Sample text

Sample Text